Adif di que a normalidade volverá este luns a Atocha logo do caos que deixou 15.000 afectados
O descarrilamento dun convoi baleiro provocou atrasos e obrigou a suprimir 22 servizos ferroviarios este domingo
A retirada do tren sinistrado retomarase a vindeira fin de semana para non prexudicar os servizos ferroviarios
Os atrasos e as cancelacións nos servizos ferroviarios de Madrid continuaron este domingo, pero Adif confirmou o restablecemento da circulación normal este luns.
O principal problema segue a estar no túnel do AVE entre as estacións de Atocha e Chamartín, onde o sábado descarrilou un convoi baleiro mentres facía unha manobra.
Tamén na tarde do sábado, o operador ferroviario interrompeu de xeito temporal todos os servizos na estación de Atocha pola presenza dunha persoa nunha zona non autorizada que "ameazaba con saltar ás vías".
O director xeral de Negocios e Operacións de Renfe, Óscar Gómez Barbeiro, asegurou que tentan atopar solucións "creativas" para as preto de 15.000 persoas afectadas.
En toda a fin de semana houbo atrasos e cancelacións en 22 servizos, 19 deles na liña de alta velocidade que une a capital coa Comunidade Valenciana e Murcia.
Outros 26 trens non puideron chegar á súa estación de destino, polo que a pasaxe completou a viaxe en servizos de proximidade especiais.
Circulación normal este luns
Adif confirmou que este luns se recupera a normalidade na circulación de proximidade de Madrid e na liña de alta velocidade con Valencia e Murcia.
Os trens que conectan ambas as dúas comunidades coa capital iniciarán ou concluirán o seu percorrido na estación de Chamartín, tras a reparación da infraestrutura danada polo descarrilamento do tren baleiro no túnel do AVE.
Os traballos conclúen que a vía non afectada reúne as condicións necesarias de seguridade para que as empresas que operan neste corredor ferroviario poidan recuperar os seus traxectos habituais.

Liberación do túnel
Doutra banda, as tarefas para apartar o tren que aínda permanece no interior do túnel, impedindo a circulación por unha das vías, retomaranse a vindeira fin de semana para non prexudicar os servizos ferroviarios.
Adif e Renfe mobilizaron un dispositivo técnico especial para afrontar esta operación, que reviste unha complexidade especial dadas as características do espazo no que se desenvolve.
Investigar as causas
O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, asegurou este domingo que se deben investigar as causas do accidente porque "desde logo que non é nada normal".
"É algo verdadeiramente grave que un tren que vai remolcándose a talleres se desprenda como parece que se desprendeu do tren que o remolcaba e acabe contra unha parede dun túnel", dixo.
Ouigo recortou servizos
A empresa de transporte por ferrocarril Ouigo recortou ao redor do 50 % dos servizos nalgunhas das súas liñas por mor da incidencia no túnel do AVE.
As rutas afectadas son as que teñen saída e chegada desde Madrid, Valencia, Alacante, Elxe, Murcia, Cuenca, Valladolid, Albacete e Segovia, ao estar todas operadas desde a estación de Chamartín.
O resto funcionou con normalidade, segundo informa a empresa nun comunicado.
Iryo fixo traxectos en autobús
Pola súa banda, a compañía ferroviaria Iryo fixo este domingo os traxectos entre Madrid e Alacante, ou viceversa, en autobús.
Ademais, as viaxes con saída ou destino Valencia, conectaron unicamente coa estación de Atocha.

Os afectados poden reclamar o prezo do billete, o aloxamento ou a comida
Os pasaxeiros afectados pola cancelación ou atrasos poden reclamar o prezo do billete, o aloxamento ou a comida, de acordo co regulamento europeo e os códigos de conduta das compañías.
Por exemplo, Renfe sinala na súa páxina web que devolverá o 100% do billete cando haxa un atraso superior a 90 minutos e o 50 % cando haxa un atraso igual ou superior a 60 minutos. Isto corresponde aos servizos comercial de AVE, Avlo, Alvia, Euromed, Intercity e trens de Longa Distancia.
No caso de trens de Media Distancia, a compañía indica que se o atraso é superior aos 15 minutos devolverá o 25 por cento; o 50 % se o atraso é superior a 30 minutos; e o 100 % se o atraso é superior a 60 minutos.
Estas indemnizacións poderanse solicitar unha vez pasadas 24 horas desde a chegada do tren. Os clientes contan cun máximo de tres meses desde a data da viaxe para solicitar a indemnización