'Tardes de soledad', de Albert Serra, Cuncha de Ouro do 72 Festival de San Sebastián

Tardes de soledad, o documental sobre a tauromaquia de Albert Serra centrado no toureiro peruano Andrés Roca Rey, alzouse coa Cuncha de Ouro á mellor película no 72 Festival de Cinema de San Sebastián.
O xurado recoñeceu "o poder artístico que outorga ao espectador para poder xulgar", así como "o poder da arte para xerar movemento" e que se trate dunha obra que permite "reflexionar sobre os límites da creación artística, o medo, a brutalidade, a tradición e a masculinidade".
A película retrata a rutina do toureiro peruano Andrés Roca Rey nun día de corrida, desde que se pon o traxe de luces ata que llo quita, tras estar rodando con el durante tres anos.
Ao recoller o premio, Serra agradeceu ao toureiro e a súa cuadrilla permitirlles achegarse á súa intimidade. "Grazas a eles a película existe e ten ese lado xenuíno que non se pode atopar noutras películas", sinalou o director, que reivindicou "o cinema de autor un pouco ousado" para "atreverse a ir ao fondo de calquera cuestión".
O xurado presidido pola directora vasca Jaoine Camborda outorgou o seu Premio Especial a todo o elenco de The last showgirl, o filme de Gia Coppola protagonizado por Pamela Anderson xunto a Jaime Le Curtis, sobre unha bailarina de Las Vegas que se atopa sen traballo aos 50 anos cando o espectáculo no que traballaba bota o peche.
A Cuncha de Prata á mellor dirección foi ex aequo para o español Pedro Martín-Calero polo filme de terror El llanto e á portuguesa Laura Carreira por On Falling, unha opera prima producida por Ken Loach que retrata a precariedade e alienación que sofren moitos mozos traballadores na actualidade.
On Falling era unha das favoritas da crítica xunto a Los destellos, de Pilar Palomero, que finalmente quedou coa Cuncha de Prata á mellor interpretación protagonista para Patricia López Arnaiz que encarna a viaxe emocional de acompañar a un ser querido nas súas últimas horas.
O mellor actor de repartición foi o francés Pierre Lottin por Quand vient l’automne de François Ozon, que tamén se alzou co premio a mellor guión, un thriller familiar sobre dúas mulleres xubiladas que reivindica as engurras.
O palmarés da sección oficial completouse co premio á mellor fotografía para Songri Piao por Bound in heaven, un drama romántico da chinesa Xin Huo que aborda cuestións como a violencia machista e os retos da enfermidade terminal.
En Horizontes Latinos, dedicada ao cinema latinoamericano, a gañadora foi El Jockey, unha historia de tinguiduras surrealistas sobre a procura da identidade e a liberdade artística.
E Paco Praza gañou na sección Culinary Zinema co seu documental sobre o restaurante Mugaritz de Andoni Luis Aduriz.
Ademais, foi recoñecido no seu debut como cineasta o músico Antón Álvarez, coñecido como C. Tangana, que levou unha mención especial na sección Novos Directores polo documental La guitarra flamenca de Yerai Cortés.