O boicot de Carrefour aos produtos de Pepsico pola suba de prezos inclúe España
A cadea europea non reporá as existencias dos seus produtos cando se esgoten
A medida aplícase en supermercados de Francia, España, Italia e Bélxica
A multinacional estadounidense esixe subidas do 7 %
Ambas as dúas partes negocian en Francia a política de prezos
Carrefour está a deixar de vender os produtos de Pepsico en Francia, España, Italia e Bélxica unha vez que se lles terminan as existencias en represalia polas subidas de prezos que lle esixe, nun contexto de competencia marcado pola vontade de conter a inflación dos dous últimos anos.
Un portavoz de Carrefour explicou a EFE que a medida, que se puxo en práctica o xoves, é deixar de vender os produtos de Pepsico (con marcas como Pepsi, 7up, Lipton, Lay's, Bénénuts, Doritos ou Alvalle) cando se esgoten os que teñen almacenados e explicalo aos clientes cun cartel.
Nese aviso, xunto ao nome do produto, a mensaxe é clara: "Xa non vendemos esta marca en razón dunha subida de prezos inaceptable".
A multinacional estadounidense esixe subidas do 7 %
Segundo a emisora francesa RTL, Pepsico esixe subidas do 7 % nas negociacións que se están levando a cabo entre as partes.
Unhas negociacións que en Francia deben terminar entre o 15 e o 31 de xaneiro, en lugar do 1 de marzo, como ocorría habitualmente por unha modificación introducida polo Goberno francés para tentar repercutir máis rapidamente os descensos de prezos dalgunhas materias primas.
Pero ata o de agora, segundo recoñeceu Dominique Schelcher, o responsable de Système Ou, outra das grandes cadeas de distribución do país, pecháronse acordos con poucos fabricantes e con algúns como Danone, nin sequera comezaron as discusións.
De feito, Système Ou propón igualmente apostar por un boicot como o de Carrefour, unha idea que tamén "tenta" a cadea Leclerc (que ten unha ducia de hipermercados en España).
Michel-Edouard Leclerc explicou este xoves na emisora France Info que os industriais lles reclaman incrementos de prezos de entre o 6 % e o 10 %, e nalgúns casos de ata o 20 % cando a súa compañía está a buscar "a deflación".
Con todo, Michel-Edouard Leclerc admitiu que chegar a suspender as vendas dun produto é unha política coa que unha cadea distribución non sae gañando porque se por unha banda "os consumidores non queren pagar moito, se non teñen o seu produto, van á competencia".
En Francia, a inflación terminou 2023 no 3,7 %, dúas décimas máis que en novembro. Os prezos dos alimentos, aínda que están lonxe do pico do 16 % na primavera, seguen moi por riba desas cifras, cunha alza interanual do 7,1 % ao terminar o ano (7,7 % en novembro), e que repuntou no caso dos produtos frescos ata o 8,8 % en decembro (6,6 % o mes precedente).