Publicador de contidos

Publicador de contidos

O avogado dunha vítima: "O maquinista é o último elo dunha cadea de deficiencias"

O avogado dunha vítima: "O maquinista é o último elo dunha cadea de deficiencias"

Manteñen a acusación contra o maquinista e tamén contra o xefe de seguridade de Adif, que retirou a fiscalía

G24.gal 27/06/2023 08:25

Mario de las Heras Simón, avogado dunha das vítimas do accidente do tren Alvia en xullo de 2013 nas proximidades da estación de Santiago de Compostela, considerou este martes que o maquinista que conducía o convoi no momento do descarrilamento, Francisco José Garzón Amo, "é o último elo dunha cadea de deficiencias".

"O maquinista, por suposto cometeu un fallo", dixo o letrado ao referirse a "a condución distraída e descoidada" do condutor do tren, aínda que considerou que "é o último elo dunha cadea de deficiencias que se se paliaran, aínda co fallo do maquinista, o descarrilamento poderíase ter evitado".

Nestes termos pronunciouse este representante legal dunha das vítimas do accidente durante a sesión do xuízo que se segue nunha sala habilitada da Cidade da Cultura de Santiago e que se atopa na fase de conclusións das partes acudidas na causa, na que fixan as indemnizacións ás vítimas polo accidente que acabou con 80 vidas e deixou a case centenar e medio de viaxeiros feridos.

A pesar da condución "distraída e descoidada" do maquinista, este avogado considerou que non levou a cabo unha avaliación integral dos riscos existentes como, indicou, "manifestaron os técnicos de Ineco (empresa de enxeñería e consultoría)", aos que "nunca se lles encomendou a avaliación dese tramo e, a pesar diso, asinouse o certificado de seguridade polo señor (Andrés) Cortabitarte", no momento da traxedia exdirector de Seguridade na Circunvalación do Adif e para quen o fiscal do caso, Mario Piñeiro, retirou os cargos.

Fixo referencia tamén o letrado á desconexión do sistema de seguridade ERTMS, "o que deixou desprotexido" ese tramo de vía, e indicou que despois do descarrilamento si "se adoptaron medidas, aplicouse esa baliza que evitase o accidente".

Sobre as indemnizacións ás vítimas do accidente do Alvia, o avogado rompeu unha lanza a favor da aseguradora QBE, que asegurou "si indemnizou", pero cargou contra a compañía Allianz ao afirmar que "non indemnizou absolutamente nada".

É máis, indicou sobre Allianz, "mesmo puxo problemas para fianzar alegando unha cobertura interesada de responsabilidade profesional, cando o señor Cortabitarte exercía as súas funcións para Adif, cobraba o seu soldo de Adif e o certificado de seguridade da vía fíxoo facendo as funcións para Adif, ningún viaxeiro contratouno para facer o certificado", criticou.

O fiscal, no punto de mira

Outro dos avogados do aproximadamente centenar de acusacións particulares acudidas no denso xuízo polo accidente do Alvia, referiuse á retirada por parte do fiscal Mario Piñeiro dos cargos contra o ex alto cargo do Adif Andrés Cortabitarte.

"O Ministerio Público utilizou o 80 % do seu tempo en defender ao señor Cortabitarte no canto de acusar ao señor Amo", afirmou este letrado que representa a outra das vítimas do accidente do Alvia.

En concreto, aludiu a varias frases que segundo dixo pronunciou o fiscal nos seus argumentos e nas que o Ministerio Público baseou o seu informe. En concreto, nunha delas, lembrou o avogado, "dicía literalmente que con baliza e sen baliza o comportamento do maquinista fose o mesmo. Evidentemente, pero non o resultado", indicou.

Para apoiar os seus argumentos, o letrado utilizou un símil ao indicar que "se un traballador cae desde un sétimo piso e non hai rede, mátase, pero se hai rede, non se mata, e se aquí existise esa baliza evidentemente non estariamos aquí os cen avogados que estamos nesta sala", apostilou.

Así mesmo, dixo que na súa exposición o fiscal afirmou que "cando subimos a un tren é o maquinista o que vai proporcionarnos a seguridade". "Non é así", rebateu o avogado, e sostivo que "cando subimos a un tren entendemos que o maquinista é o que o conduce, pero confiamos en que a rede viaria sexa o suficientemente segura para que non se produza un accidente das dimensións do que nos trouxo aquí".

Cuestionou tamén que o representante do Ministerio Público cualificase de "singular" o fatídico punto no que se produciu o descarrilamento, a curva da Grandeira, e, neste sentido, asegurou que o fiscal "quixo omitir verdadeiramente o que quería dicir, que era un punto perigoso, e utilizou o cualificativo de singular".

"O Ministerio Público fíxose moitas preguntas, pero non a esencial", concluíu o letrado, ao sinalar que de existir a baliza "como medida de seguridade" no punto en que ocorreu o accidente, a traxedia non se produciu.

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade