Publicador de contidos

Publicador de contidos

Unha autoridade independente investigará os sinistros aéreos, ferroviarios e marítimos

Unha autoridade independente investigará os sinistros aéreos, ferroviarios e marítimos

O Goberno crea a Administrativa Independente para a investigación técnica de accidentes e incidentes ferroviarios, marítimos e de aviación civil que absorverá as funcións que actualmente desenvolven a CIAF, CIAIM e CIAIAC

Trátase dunha vella reivindicación de asociación de vítimas deste tipo de sinsitros que criticaban a falta de imparcialidade nesas investigacións pola dependencia que tiñan do Goberno os seus responsables

O Goberno recupera a Comisión Nacional da Enerxía (CNE) e reforza as súas funcións

EFE 20/02/2024 11:44 Última actualización 20/02/2024 14:47

O Goberno aprobou este martes a creación da Autoridade Administrativa Independente para a investigación técnica de accidentes e incidentes ferroviarios, marítimos e de aviación civil, coincidindo coa celebración do Día Mundial das Vítimas de Accidentes Aéreos.

O ministro de Transportes e Mobilidade Sostible, Óscar Puente, explicou na conferencia de prensa posterior ao Consello de Ministros que este proxecto retoma practicamente idéntico o que xa aprobara o Goberno en marzo de 2023, pero decaeu pola disolución das Cortes tras a convocatoria das eleccións xerais de xullo de 2023.

Esta nova autoridade independente absorberá as funcións que actualmente desenvolven as tres comisións existentes para a investigación de accidentes e incidentes ferroviarios (CIAF), marítimos (CIAIM) e aéreos (CIAIAC), adscritas organicamente ao Ministerio de Transportes.

A autoridade créase tras as reivindicacións das asociacións de vítimas de accidentes.

A súa función será esclarecer as causas dos accidentes e evitar que se repitan, propoñendo recomendacións para mellorar a seguridade.

O obxectivo é reforzar a independencia do organismo de investigación, sumando á independencia funcional actual, a orgánica, cunha personalidade xurídica diferenciada.

Así mesmo terá independencia financeira, xa que os seus ingresos provirán da participación na recadación de determinadas taxas como a de seguridade aérea, a de prestación de servizos, a de realización de actividades en materia de seguridade ferroviaria e a de axudas á navegación.

Esta figura da autoridade é a de maior grao de independencia do poder executivo que existe no dereito administrativo español e é a que teñen, por exemplo, a Autoridade Independente de Responsabilidade Fiscal (AIReF), a Comisión Nacional dos Mercados e a Competencia (CNMC), a Axencia Española de Protección de Datos ou o Consello de Seguridade Nuclear, explicou o ministro.

A independencia dunha das tres comisións, a da CIAF, foi cuestionada tras a súa investigación do accidente do Alvia ocorrido en Santiago de Compostela en 2013, con 80 vítimas mortais e 152 feridos. Tamén foi moi criticada a actuación da de accidentes aéreos tras o sinistro de Spanair.

O documento aprobado polo Goberno en marzo do ano pasado xa se enriqueceu coas achegas das asociacións de vítimas, do Consello de Estado, do Consello Xeral do Poder Xudicial e do Consello Fiscal, polo que non tiña sentido modificalo, dixo Puente.

O ministro confía en que a autoridade estea a funcionar ao longo desta lexislatura unha vez que se aprobe polo Congreso a lei de creación e o estatuto que a desenvolve.

Haberá un período transitorio entre a aprobación da lei e a constitución efectiva da autoridade no que as comisións actuais seguirán desenvolvendo as súas funcións, polo que as investigacións en curso non se paralizarán senón que continuarán a súa tramitación.

Un presidente e seis conselleiros

O Consello será o máximo órgano de goberno da Autoridade, ao que corresponderá a aprobación dos informes finais de investigación.

Estará formado por un presidente e seis conselleiros, dos cales dous deben ser expertos no sector marítimo, dous no aéreo e outros dous, no ferroviario, entre profesionais de recoñecido prestixio.

Coa creación desta comisión aténdense, ademais, os requirimentos dos organismos europeos, que pedían reforzar a independencia destas institucións.

O nomeamento do presidente someterase á votación do Congreso, que terá capacidade de veto no caso dos conselleiros.

O mandato dos membros do Consello será de seis anos e traballarán con dedicación exclusiva cun estrito réxime de incompatibilidades, polo que non poderán realizar ningunha actividade privada relacionada co ámbito de actuación da Autoridade. 

Publicidade
Publicidade
Publicidade
Publicidade
Pódeche interesar

Publicador de contidos